1. Éves tematika meghatározása
Céljaitok biztosan vannak az évre. De van-e egy olyan, ami összefogja ezeket?
Példák: Referencia munka megszerzése, Online jelenlét erősítése, ügyfélszám növelése, új piacra történő belépés, termékfejlesztés stb.
Könnyen felmerül a kérdés: Hogy kezeljem, ha *Mindet* szeretném ezek közül – sőt még többet is?
Természetesen párhuzamosan sok témán dolgozunk, de óriási segítség, ha kiemelünk egyet. Azt, amelyik leginkább formálja a cég jövőjét. Ez folyamatosan iránymutatást ad a döntési helyzetekben és a fókusz megőrzésében.
(Ha nincs rutinod ilyen stratégiai célok felállításában, keress minket, segítünk!)
2. Éves tematika lebontása
Milyen feladatok tartoznak a tematikához?
Példa #1: Referencia munka elkészítéséhez új képességeket kell felhúznunk: hatásosabb render készítése, beszédes skiccek vagy magyarázó ábrák gyártása, izgalmas leírás készítése stb.
Példa #2: Ha az “Online jelenlét erősítését” tűzzük ki, akkor az lehet egy csatorna építése (LinkedIn, Instagram, Facebook, Youtube, blog stb.), megjelenések online sajtóban, podcastokban.
Példa #3: Ha termékportfóliót szeretnénk bővíteni, akkor az alábbi tevékenységek jönnek szóba: konkurencia elemzés, ügyfél visszajelzések gyűjtése, lehetséges termék prototípusok összeállítása stb.
3. Milyen céljaink vannak számszerűsítve?
A kutatások (vagy megérzéseink) alapján mit tartunk reálisnak, mit tudtok legyártani?
Előző példáknál maradva a produktumok lehetnek:
Példa #1: Referencia munka bemutatása: 10 ütős render, 20 profi magyarázó ábrával, 10 oldalas elemzés, amit *tényleg* szívesen elolvasnak az érdeklődők.
Példa #2: Erősebb online jelenlét: 10000 Facebook feliratkozó? Vagy éppen 5 megjelenés szakmai folyóiratban, online portálon?
Péda #3: Termékportfólió bővítése: 15 konkurens elemzése, 20 ügyfélvisszajelzés begyűjtése, 8 brainstorming esetleges piacra vihető termékekről.
Legalább 4 ilyen célt szedjetek össze, amit az egyes negyedévekhez hozzá lehet rendelni. Ezek év közben bővülnek, új ötleteitek lesznek, de az éves terv első verziójában is álljon meg a lábán.
Ezeket írjátok be a sablon “#negyedéves_cél” cellájába.
4. Mik a konkrét tevékenységek, amivel elérhetjük a céljainkat?
A feladat csúcspontjához értünk:
A célokhoz napi mérhető tevékenységeket kell rendelnünk! Az előző számok nem (feltétlenül) tevékenységek, amiket kis egységekre le tudnátok bontani. Ezeket a támogató tevékenységeket meg kell találnunk
Ismét a korábbi példák:
#1: Referencia munka bemutatásához szükséges képességek építése: Minden ebéd után ütemezz be 30 percet, amikor bemutatod az aktuális munkát, amin dolgozol. Napi 30 perc, ez a célod. Bármi, ami belefér ebbe.
#2: 10000 Facebook feliratkozót szeretnétek? Egy jó start ehhez, ha napi 1 posztot kiraksz.
#3: Termékportfólió bővítése: Minden nap kérdezz meg egy kollégád/korábbi egyetemi évfolyamtársad/egy online közösséget arról, hogy milyen problémával küzdenek, mire van szükségük. Így lesz egy hatalmas ötletes ládád, amiből közvetve/közvetetten termékek születhetnek.